Back

Prowadzenie profili firmowych w social media – próbować samemu czy lepiej oddać to w ręce agencji?

W Internecie w krótkim czasie można zbudować zamierzony wizerunek firmy, jednak przez niewłaściwe działania, jeszcze szybciej można go stracić. Z tego artykułu dowiesz się, kiedy warto zatrudnić agencję marketingową, jakie zalety posiada takie oddelegowanie zadań i na co musisz się przygotować przy takiej współpracy.

Kiedy warto zlecić prowadzenie social mediów agencji?

Decydujesz się na prowadzenie social mediów na własną rękę próbując swoich sił w tym temacie. Jednak ciągle zmieniające się trendy i naglące obowiązki sprawiają, że ciężko nadążyć za światem mediów społecznościowych. Te czynniki sprawiają, że coraz częściej zastanawiasz się nad zatrudnieniem agencji marketingowej do prowadzenia firmowych profili. Nie ma się co dziwić, gdyż Social Media pomagają kreować wizerunek firmy i są ważnym kanałem komunikacji z klientami.

Nad podjęciem współpracy z agencją marketingową warto zastanowić się, gdy:

  • Posiadasz budżet na zlecenie działań promocyjnych agencji.
  • Potrzebujesz wsparcia, by ułożyć i realizować najbardziej odpowiednią strategię działań w Internecie.
  • Nie masz zaplecza w postaci działu graficznego czy digital marketing.
  • Nie posiadasz fachowej wiedzy, a nie masz czasu, by śledzić i nadążać za nowymi trendami.

Jakie zalety ma oddelegowanie zadań marketingowych agencji?

Wieloletnie doświadczenie pracowników agencji takiej jak Omnipro ma swoje odzwierciedlenie w jakości materiałów oraz współpracy. Każdy z członków zespołu jest ekspertem w swojej dziedzinie i służy pomocą. Zespół zajmie się prowadzenie profilu firmy zarówno pod względem merytorycznym, ale także wizualnym (zdjęcia, video, grafiki). Dzięki swojej wiedzy i umiejętnościom zadba o to, by budżet przeznaczony na promocję był dobrze wykorzystany.

Agencje marketingowe posiadają również dostęp do specjalistycznych narzędzi, o których często przedsiębiorcy nawet nie wiedzą. Ich obsługa może wymagać ukończenia szkoleń i zdobycia certyfikatów. Pozwalają one na tworzenie grafik, sprawdzanie statystyk, budowanie strategii, planowanie zadań czy na lepszą komunikację. Agencje marketingowe posiadają również swoją sieć kontaktów, które są niezwykle istotne przy zewnętrznych działaniach marketingowych jak np. eventy, reklamy, współpraca z influencerami itd.

Platformy społecznościowe są ważnym narzędziem realizacji celów biznesowych firmy. Zatem stojąc przed tym wyzwaniem powinieneś solidnie i szczegółowo przeanalizować swoje dotychczasowe działania i oczekiwania. Zastanowić się, czy jesteś w stanie sprostać tym wyzwaniom, czy wolisz oddać je w ręce doświadczonej agencji marketingowej.

Chcesz z nami współpracować? Bardzo się cieszymy i zapraszamy do kontaktu: magdwalenaw@omnipro.pl. Stwórzmy wspólnie coś wyjątkowego.

A jeśli zależy Ci na działaniach firmy w sieci, ale Twój budżet nie pozwala na podjęcie stałej współpracy, to na taki scenariusz również mamy rozwiązanie! Napisz do nas i wspólnie ustalimy termin oraz zakres szkolenia, dzięki któremu Ty lub Twój zespół będziecie mogli samodzielnie prowadzić komunikację.