Back

Najlepsze kampanie silver marketingowe – 6 przykładów

Polskie społeczeństwo się starzeje, a wraz z tym zmienia się też krajobraz konsumencki. Starsi odbiorcy stanowią już teraz znaczną część rynku, a ich wpływ będzie tylko rosnąć. Ignorowanie ich potencjału to więc nie tylko kwestia braku szacunku, ale także niemądrze prowadzonej strategii biznesowej. Z tego powodu zebraliśmy dla Was najlepsze naszym zdaniem kampanie, które pokazują, że wiek to tylko liczba, a doświadczenie jest wartością, która przyciąga uwagę i inspiruje.

Volkswagen – „Bring back the energy”

„Bring back the energy” to niemiecka kontynuacja kultowej reklamy Volkswagena w Holandii. Ukazuje ona nieszczęśliwy żywot energicznej seniorki po sprzedaniu jej ukochanego samochodu. Firma nie tylko udowadnia w niej moc swojego elektryka, lecz także zachęca do korzystania z niego przez starsze pokolenia. Volkswagen oferuje im nową, bezpieczną dla środowiska formę mobilności, dzięki której będą mogli znowu poczuć się młodzi i wolni. My doceniamy również to, że twórcy obsadzili w głównej roli kobietę. Dzięki temu upiekli dwie pieczenie na jednym ogniu – zawalczyli z ageizmem i dyskryminacją na drogach.

Taco Bell – „Viva Young”

W 2013 roku Taco Bell przedstawił z okazji Super Bowl zabawną i inspirującą grupę seniorów, którzy uciekają z domu spokojnej starości, żeby przeżyć noc pełną zabawy. Po wielogodzinnym imprezowaniu lądują oczywiście w ich lokalu, dzięki czemu marka pokazuje, że każdy może czuć się u nich mile widziany i cieszyć się posiłkiem w dobrym towarzystwie. Przesłanie „Viva Young” mówi też, że wiek to tylko liczba, więc każdy z nas powinien żyć pełnią życia. To, co jednak urzekło nas w tej kreacji, to przede wszystkim humor mówiący, że nigdy nie wiemy, co ukrywają przed nami nasi dziadkowie.

„Break Free” – niedoszła kampania Adidasa

To, że Adidas nie zdecydował się na wykorzystanie „Break Free” może być jednym z największych błędów popełnionych przez tę markę. Reklama została nakręcona samodzielnie przez studenta reżyserii, Eugena Merhera, i ukazuje wzruszającą historię byłego maratończyka. Mężczyzna czuje się uwięziony w domu spokojnej starości, którego pracownicy notorycznie nie pozwalają mu biegać. Autor przekonuje w niej, że pielęgnowanie dawnych pasji może pomóc osobom starszym wyjść z depresji. Dla nas video jest też ważnym przypomnieniem, że nie powinniśmy być obojętni na krzywdę innych w naszym otoczeniu. Każdy z nas może zrobić coś, by wesprzeć ich w trudnych momentach.

McDonald’s – „Grand-Père”

Francuski McDonald’s przypomina nam, że miłość może rozkwitnąć w każdym wieku. Głównym bohaterem reklamy „Grand-Père” jest starszy pan, który szuka pretekstu do „przypadkowego” spotkania ze swoją ukochaną. Ta prosta, a jednocześnie piękna koncepcja, z łatwością przenika do serc odbiorców, bo każdy może się z nią utożsamić. Z kolei hasło Venez comme vous êtes („Przyjdź taki, jaki jesteś”) oddaje wartości marki, jakimi są otwartość i tolerancja. Ponadto McDonald’s kupił nas stylem vintage, w którym utrzymana jest reklama. Taka klasyka raczej nie kojarzy nam się z typowymi fast foodami, a jednak całość nie wyszła sztucznie.

Alzheimer’s Society – „The Ultimate Vow”

Kampania brytyjskiej organizacji opiera się na emocjonalnej historii małżeństwa, które zmaga się z Alzheimerem. W video widzimy, jak zakochani małżonkowie radzą sobie z codziennymi wyzwaniami, a w tle rozbrzmiewa narracja przypominająca przysięgę małżeńską. To właśnie ona tak mocno chwyciła nas za serce wraz z ukazaniem choroby z perspektywy opiekuna, o której czasem się zapomina. Siła całej koncepcji tkwi więc w oddziaływaniu na widza, pobudzając jego/jej empatię i zachęcając do aktywnego wspierania działalności Alzherimer’s Society w walce z demencją.

Fundacja Biedronki – „Cichy świadek”

Na koniec przygotowaliśmy dla Was coś z rodzimego podwórka. W spocie Biedronki obserwujemy życie staruszki, której jedynym towarzystwem jest porcelanowy kot. Figurka w formie narratora symbolizuje pasywnych obserwatorów problemu samotności osób starszych. Spot bardzo skutecznie oddaje kontrast między izolacją a radością, jaką niesie ze sobą obecność bliskich. Podkreśla również ogromny wpływ wspólnych posiłków na zdrowie seniorów, co według nas jest bardzo ważne w czasach coraz większego problemu głodu wśród nich. Oby w Polsce pojawiło się coraz więcej takich kampanii!

Mamy nadzieję, że przedstawione przykłady pomogły Wam zrozumieć, jak ważną grupą docelową dla przyszłości Waszego biznesu są seniorzy. Jeśli jesteście gotowi wykorzystać pełen zakres możliwości, jakie oferuje silver marketing, i chcielibyście skutecznie dotrzeć do tej perspektywicznej grupy klientów, zapraszamy Was do skorzystania z naszych usług.